BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, June 14, 2009

“Dari kalangan orang-orang beriman, ada mereka yang benar dengan apa yang mereka telah berjanji dengan Allah. Sebahagian mereka telah syahid. Sebahagian lagi masih menunggu dan mereka sedikit pun tidak merubah janji mereka” (maksud Al-Quran).


bom-f16

Setiap kali musim pilihanraya dan perubahan kepimpinan di Israel dan Amerika, umat Islam di Timur Tengah akan dibedil dan dikorbankan.

Disebalik sebak dan kegusaran bahawa kempen serangan ini telah mengorbankan ratusan nyawa dan mungkin akan memuncak, namun dari iman dan semangat HAMAS dan umat Palestin serta petunjuk ayat-ayat Allah swt, dilubuk hati saya tergambar kemenangan Islam yang semakin tiba, tidak dapat disangkal lagi. Walaupun Gaza hari ini kehilangan ratusan nyawa, namun ia adalah “aza” (kesakitan) dijasad ummah, seperti luka di lengan, sedang seluruh tubuh badan seorang yang dulunya sakit dan tidur, kini telah celik, sedar dan mula bangkit dari lamunannya. Ya, umat ini sedang bangkit, akan berperanan, bertarung, menang dan memimpin muka bumi ini sekali lagi, walau orang-orang kafir tidak menyukainya.

Firman Allah swt, “Mereka ingin memadamkan cahaya Allah dengan mulut-mulut mereka. Allah enggan, sebaliknya akan menyempurnakan cahayaNya walau orang-orang kafir membencinya. Dialah (Tuhan) yang telah mengutus Rasul dengan petunju dan Agama yang benar, agar Dia memenangkan Agama itu mengatasi sekelian agama dan sistem semuanya, walau orang-orang musyrik membencinya.” (Al-Quran).

“Mereka tidak akan memudharatkan kamu melainkan “aza” (kesakitan). Sekiranya mereka memerangi kamu, mereka akan cabut lari ke belakang, kemudian mereka tidak dimenangkan” (maksud Al-Quran). “Ketahuilah sesungguhnya parti Allah, mereka lah yang akan menang” (maksud Al-Quran)…… “Ketahuilah, sesungguhnya parti Syaitan, merekalah yang akan kerugian” (maksud Al-Quran).

Gaza adalah hujah Allah swt kepada umat Abad 21, bahawa Iman di hati 1.5 juta umat boleh berdepan dengan 5 juta Yahudi lengkap bersenjata menyerang dan mengepung, 300 juta rakyat Amerika, 400 juta rakyat Eropah, 250 juta rakyat Rusia yang mendokong dan berbilion umat dunia yang kufur dan musyrik, walau 1 bilion saudara seIslam mereka leka dan lena. Masa telah lama tiba untuk umat Islam menilai Iman, penghayatan Islam, kesatuan Ukhuwwah, kepimpinan Khilafah dan semangat Jihad mereka.

Allahu Akbar ! Walillahil Hamd !

source :Ustaz Halim www.inijalanku.wordpress.com


mampukah kita nnti utk mara kehadapan mnjadi Nasrullah bila msuh menjenguk...

bersediakah kita...





Sunday, June 7, 2009

terima kasih krn mnyayangiku..


thank you Allah...

~ i enjoy my life today~

Allah dah jnjikan slps kesusahan dan kperitan, pasti ada kesenangan kgembiraan..
xperlu mngeluh dgn ap sje ksusahan..spatutnye kite bsyukur ats ujian yg Allah trunkan utk kte..krn dgn itu kte lbih dkt dgn Dia..n sedar sll..

trasa hr ni smpurna..byk kje dpt dsiapkan,wlaupun nmpk pnt tp hakikatnye ia xtrasa pun..stlh seharian hbskan ms kt ofis,blik2 siap bleh lyn sepupu2,n dengan ceria bbual ngn adk2 n crite kat fmly gelagat2 rkn kt ofis..energy pg td still ad lg rs..huhu ..em..mgkin tu nikmat dr Nya..bkn mgkin,tp its truth..Allah tu Maha Adil kan..dan sll menyayangi hambaNya..

"dan orang yg sabar krn mengharap keridaan Tuhannya, melaksanakan solat dan menginfakkan sebahagian rezeki yg kami berikan kpd Mereka, secara sembunyi atau terang terangan serta menolak kejahatan dengan kebaikan; orang itulah mendapat tempat kesudahan(yg baik)...yaitu syurga2 Adn, mereka masuk kedalamnya dengan org2 soleh dr nenek moyangnya, pasangan2nya dan ank cucunya..sedang malaikat msuk ke tempat itu dr semua pintu...(sambil mngucapkan)~ selamat sejahtera atasmu krn kesabaranmu ~....maka alangkah nikmatnya tempat kesudahan itu...."-Ar-Ra'd 22,23 dan 24 -

subhanallah....

wahai Tuhan..ku tak layak ke syurgaMu..
namun tak pula aku sanggup ke nerakaMu..
ampunkan dosaku dan terimalah taubatku..
ssungguhnya Engkaulah pengampun dosa2 besar..

Dosa2ku bagaikan pepasir di pantai..
Dengan rahmatMu ampunkan daku oh Tuhanku...

Wahai Tuhan selamatkan kami ini..
dr segala kejahatan dan kecelakaan.
kami takut kami harap kepadaMu..
suburkan lah cinta kami kepadaMu..

kamilah hamba yg mengharap belas drMu ~~~~

thaNK U ALLAH...


Thursday, June 4, 2009

Hidup yg tidak akan berubah

Allah berfirman bahawa dijadikanNya manusia sbg abid..untuk beribadah kpdNya..
Hidup kita sebagai abidNya tidak akan berubah sampai hari djanjikanNya olehNya..hr pengHisaban atas segala yg kita lakukan didunia..

segala hiruk pikuk hidup abid di dunia ni telah ditakdirkan olehNya..kita hanya prlu lalui dan menjalaninya..tak boleh lari dr hidup walau ap apun berlaku dan steruk mn pun ujian..tu tlh ditetapkan utk diri..Hidup xakan berubah..cuma cara kita lalui hidup itu akn berubah..dan juga berubahnya laluan hidup tu atas siapa yg memiliki hidup tu..

jika dia seorang yg kuat dan tetap percaya pada Penciptanya yg Maha Mendengar,Maha Adil.. dia pasti akan berjaya mengubah laluan hidupnya kearah yg lebih baik lg..bukan hanya bersandar pd manusia yg pentingkan diri sendiri..bukan hanya mencari redho manusia..manusia pasti xakan dapat berikan apa yg dia mahu..ketenangan dan kebahagiaan semua milik Allah dan diberikan pd siapa yg mencintaiNya...hanya pada Dia diri ini perlu meminta...supaya dianugerahkan cinta dan cahayaMU..

''Dan kami pasti menguji kamu dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta,Jiwa, dan buah2an.Dan sampaikanlah berita gembira kepada orang2 yg sabar...iaitu orang-orang yg apabila di timpa musibah,mereka berkata 'innalillahiwa inna ilaihirajiuun'( kami kepunyaan Allah dan kepadaNya lah kami kembali)''- al Baqarah 155

Segala qadha’ itu semestinya baik untuk seorang Muslim. Allah berfirman, “...dan masa (kejayaan dan kehancuran) itu, Kami gilirkan antara manusia (agar mereka mendapat pelajaran)... (Ali-Imran: 140).

terbaca petikan kata seorang sufi..- jangan berdoa kepada Tuhan supaya ujian itu berlalu, tetapi berdoalah '' Wahai yg Maha Pencipta, berilah kekuatan kpdku utk melalui dan menghadapi ujian ini''

thank you Allah kerana tak membiarkan aku leka dengan hidup dunia dan cinta palsu manusia..
Jauhkan aku dr segala perkara yg melalaikan aku dr mengingatiMu...